Minimale hinder
Er zijn diverse overslaglocaties. Jan: “Die locaties liggen op zo kort mogelijke afstanden van ons werk, zodat vrachtwagens zo min mogelijk het verkeer belasten. Vanaf sommige locaties wordt 20.000 kuub per week gelost. Dat zijn 25 vrachten per uur. Om te zorgen dat dat niet voor extra overlast zorgt op de weg rijden we over hoofdwegen. We rijden niet in de drukste perioden. Dat hebben we ook afgesproken met onder andere de gemeente Rotterdam.”
Nog een jaar
Voorlopig is de klus nog niet geklaard. Jan: “We zijn dan wel op de helft, maar de andere helft gaan we het komende jaar realiseren. De transporten hebben zich de afgelopen periode opgebouwd. Op het hoogtepunt vervoeren we meer dan 60.000 kuub zand per week. Die piek duurt nog tot begin 2021, daarna wordt het weer minder”.
Veilige transporten
Veiligheid blijft een voortdurend aandachtspunt. Bij een logistieke operatie van deze omvang en het feit dat we dit met vele chauffeurs doen in stedelijk gebied is een bijzondere uitdaging. De samenwerking op alle niveaus in de logistieke operatie is de sleutel tot succes. Van schipper tot kraanmachinist, van chauffeur tot uitvoerder en projectleider. Het blijft een teamprestatie.